Legat til Ejby-lærer

Helle Sørensen får 5000 kroner

Det blev Helle Sørensen, lærer og sikkerhedsrepræsentant på Ejbyskolen, der fik studierejselegatet på 5000 kroner.

Helle Sørensen tager på studieophold på Lundebjergskolen i Ballerup, hvor man med succes har arbejdet bevidst og målrettet med at styrke trivslen på skolen. Målet med opholdet er at blive inspireret til at igangsætte og vedligeholde trivselsbefordrende processer på Ejbyskolen. Synergieffekten vil forhåbentlig vise sig også på elevernes trivsel og udviklingen af fagligheden.

Helle Sørensen erklærer sig villig til at dele ud af sine erfaringer fra studieopholdet, også til andre skoler.

I forbindelse med Danmarks Lærerforenings 100 års jubilæum i maj 1974 modtog Odense Lærerforening som gave fra daværende Odense Magistrats 4. afdeling og skolekommissionen et studierejselegat til en lærer ved Odense kommunale Skolevæsen. Legatet, der nu  er på 5.000 kr., kan søges af lærere, der foretager studierejse.
Det er fortsat af den nuværende Børn- og Ungeforvaltning overladt til styrelsen for Odense Lærerforening at udpege legatmodtageren.