Gratis foredrag: Drop ambitionerne

Odense Lærerforening inviterer sine medlemmer til foredrag med Per Fibæk Laursen torsdag den 12. november kl. 17-19 på UCL Lillebælt, Asylgade. Fra kl. 16:15 er foreningen vært for snacks og lidt at drikke.
Kanonforedrag Per Fibaek

Professor Per Fibæk Laursen gæster Odense til et gratis foredrag for Odense Lærerforenings medlemmer. Drop ambitionerne - og lav bedre undervisning siger professoren. Det er også den polemiske titlen på hans bog, der netop er udkommet i år.

Per Fibæk Laursen er professor ved Center for Grundskoleforskning på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. Han har især forsket i folkeskolens pædagogik og i uddannelse af lærere og andre professionelle.

Torsdag den 12. november 2015 møder han Odense Lærerforenings medlemmer og vil afsløre, hvilke budskaber der ligger bag den opsigtsvækkende bogtitel.

Foredraget er fra kl. 17-19, men allerede fra kl. 16:15 er der torsdagsbar og snacks i Vandrehallen.

Tilmelding med navn og skole efter først-til-mølle princippet og senest den 5. november på 082@dlf.org

Se plakaten for arrangementet her.

Seminarielektor Steen Larsen har anmeldt bogen på folkeskolen.dk:

- Professor Per Fibæk Laursen rykker ud med en temmelig barsk kritik af skolereformen og tidens pædagogiske tendenser og begreber. Det er en velkommen kritik. Og en særdeles modig kritik. Professor Per Fibæks absolutte hovedpointe er, at vi skal droppe alle de dyre ord og slogans og især være på vagt, når det ligefrem er staten, der massivt optræder som ukritisk bannerfører, og som pludselig ved bedst om den daglige undervisning. Drop alt det. I stedet skal man koncentrere sig om det fundamentale i undervisningshåndværket.

- Fibæks bog kan ... anvendes på lærerværelset til at opretholde – eller genoprette – den kritisk-konstruktive position, slutter Steen Larsen.