Medlemskonferencer 2018 - tilmeld dig nu!

Vil du og nogle af dine kolleger trække en weekend ud af kalenderen i foråret 2018 og få ny inspiration til at gøre en forskel på jeres arbejdsplads? I vil blive inspireret, få debatteret, blive opfordret til at handle lokalt og møde kolleger fra hele landet.
Medlemskonference Efteraar 2015

Konferencerne afholdes under titlen ”Professionens stemme og fælles forandringer”. Foreningen har valgt disse temaer, fordi vi mener, at den fagprofessionelle stemme skal styrkes, og at det lokale sammenhold er vigtigt for at opnå positive forandringer på egen hverdag.

Lørdag er der først et oplæg om nutidens lærerarbejdsliv. Sammenhold og handlekraft er omdrejningspunktet for eftermiddagens workshop, hvor I skal prøve at arbejde strategisk og kampagneorienteret med henblik på at skabe positive lokale forandringer. I vil arbejde med konkrete sager, I kan tage hjem og arbejde videre med lokalt. Derfor anbefaler vi, at I tager flere af sted sammen fra samme arbejdsplads.

Søndag starter med oplægget ’Den fagprofessionelle stemme under pres’. Fra oplægget: ”Der dæmmes simpelthen op for vores faglige vurderinger, fordi andre sprog tilsyneladende taler bedre ind i de dominerende forestillinger om, hvordan vores fagfelt skal løse sine udfordringer og problemer. Det er nødvendigt, at den fagprofessionelle stemme (re)vitaliseres og indtager sin retmæssige plads.”

Vi håber, at konferencerne kan inspirere medlemmerne til positive forandringer i hverdagen, der kan understøtte samarbejdet og sammenholdet og give dig mod til fortsat at bruge din fagprofessionelle stemme.

Der kan deltage op til syv personer fra samme arbejdsplads.

Vi håber, at rigtig mange vil være interesserede i at deltage. Husk at deadline for ansøgning er den 4. december 2017.

Her finder du en ansøgningsvejledning