Sidste nyt om OK18 fra ABC

Efter 6 uger er der kommet substans i arbejdstidsforhandlingerne. Men der er fortsat lang vej, til vi er i mål med en overenskomstaftale.

”Det er den første forudsætning for, at der overhovedet er udsigt til at lande en aftale. Men der er stadig lang vej igen, og vi er langt fra enige om indholdet. Det er det, vi nu skal forhandle videre om, og vi vil fra Lærernes Centralorganisations side gøre alt, hvad vi kan for at opnå en aftale, som lærerne kan være tilfredse med. Jeg har også måttet meddele organisationerne i CFU, at samme vilje ikke er til stede hos Moderniseringsstyrelsen. På trods af den fælles opfordring fra organisationerne har Moderniseringsstyrelsen endnu ikke udvist vilje til at optage reelle forhandlinger med underviserorganisationerne”, udtaler Anders Bondo Christensen, formand for LC og Danmarks Lærerforening.

I videoen nedenfor giver formand Anders Bondo Christensen den seneste opdatering om udviklingen i OK18.