Nu sammensætter medlemmerne den nye hovedstyrelse i Danmarks Lærerforening

Hst Nyhed Ch
Odense Lærerforenings Charlotte Holm genopstiller til hovedstyrelsen. Og det gør hun med hele styrelses opbakning og anbefaling. Vær med til at sikre valget en høj stemmeprocent.

Den nuværende hovedstyrelses 4-årige valgperiode slutter med årets udgang, og en ny hovedstyrelse skal tage over. Odense Lærerforenings styrelse ønsker genvalg til Charlotte Holm, der også sidder i kredsstyrelsen i Odense og er tidligere næstformand.

Valget løber fra den 21. november kl. 9 – 3. december kl. 16. Alle medlemmer modtager mail med oplysninger om valget og et link til stemmeafgivningen.

Drop overstyringen – Lærerne ved hvad der skal til

-Det lange seje træk er helt nødvendigt, hvis lærernes arbejdsvilkår skal forbedres. Jeg er stolt over at være med i en forening, hvor det er lykkedes os ved at holde blikket fast på de mål vi i organisationen har sat os, skriver Charlotte blandt andet i sit valgoplæg, der kan læses i sin fulde længde her.

I sit valgoplæg fremhæver hun blandt flere vigtige indsatområder følgende:

• Sikring af forberedelsestiden
  • Vis lærerne tillid
  • Reel inklusionsindsats

28 kandidater til 18 pladser

Når valget er ovre, kan de 18 kandidater med flest stemmer tage plads i hovedstyrelsen sammen med formand Anders Bondo og næstformand Dorte Lange, der begge blev valgt af kongressen i oktober. Derudover har formændene fra henholdsvis Skolelederforeningen og Lærerstuderendes Landskreds også plads. Sidste plads har fraktion 4 – pensionisterne – fundet ved fredsvalg.

Hvert medlem, der deltager i stemmeafgivningen, kan give 18 stemmer. De kan gives til enten én af kandidaterne, eller de kan fordeles blandt flere af den 28 opstillede.

Overblikket over kandidaterne findes på folkeskolen.dk. Der er desuden en kandidatpræsentation i det nummer af Folkeskolen, der udkommer den 21. november.

Alle kan løbende følge stemmeprocenten helt ned på skoleniveau via stemmebarometretwww.dlf.org

Danmarks Lærerforening forventer at kunne offentliggøre valgresultatet den 3. december efter valgets afslutning.

Vær med til at sikre valget en høj stemmeprocent!