Pensionister i Odense Lærerforening - Fraktion 4

Senior
Vi hygger os i et godt socialt samvær. Vil du være med, skal du være medlem. Vi har i gruppen af pensionerede lærere et godt samarbejde med Odense Lærerforening. Der arrangeres blandt andet månedsmøder, udflugter og busrejser af kortere varighed.

Pensionistudvalgets formand er Lene Mygenfordt.

Du kan læse Bestemmelser for pensionistudvalget i Odense Lærerforening her.

Pensionistudvalgets medlemmer kan kontaktes på pensionister082@dlf.org

Læs mere her om pensionisters medlemsfordele her:

AKTIVITETSKALENDER

Tirsdagsmøderne foregår på Skt. Klemensskolen kl. 15.15.

Tilmelding til tirsdagsmøderne skal senest fredagen før på
pensionister082@dlf.org

30. april 2024 - Liv i sproget
Johannes Nørregaard Frandsen er vores gæst. Johannes Nørregaard Frandsen er tidligere professor i litteratur- og kulturvidenskab samt leder af H. C. Andersen Centret, SDU 2012-2020. Foredraget er en munter fortælling om, hvordan ord og vendinger undertiden løber vildt eller om, hvordan der pludseligt opstår nye, frugtbare eller skæve betydninger.

Arrangementet koster 20 kr. Hav venligst mønter parat.

28. maj 2024 - Udflugt til REGAN Vest
Vi skal besøge Koldkrigsmuseet REGAN Vest, som er et bunkeranlæg, der ligger skjult 60 meter under en kridtbakke og blev opført i al hemmelighed i 1960’erne. Det skulle huse regering, embedsmænd samt den siddende regent i tilfælde af en atomkrig – i alt ca. 350 personer.

Tilmeldingsblanket HER

5. - 9. august 2024 - Fanøtur
Traditionen tro, er der ophold på Odense Kommunes Feriekoloni, Strandvej 74, Sønderho i det angivne tidsrum. Vi mødes om mandagen kl. 14.00 til kaffe på kolonien, og derefter er der fuld forplejning frem til afrejse om fredagen kl 10.00.
Der er få lærerrum, men der er køjerum (etagesenge) med en til to køjer pr. person. Der redes kun op i underkøjen. Prisen er sat til 2.010 kr pr. person inklusiv sengetøj og håndklæder.

Aktiviteterne styrer vi selv. Vi sludrer, synger, husorkesteret underholder, vi går ture og til koncerter. Vi kan spille bordtennis, bob og kort. Der hygges i gårdhaven.

Der arrangeres evt. udflugt. Vi har været på Fiskerimuseum og på havnerundfart. Det er fint, når der kommer ideer til, hvad vi også kan få tiden til at gå med.
Der er gode cykler til låns.

Tilmelding tidligst onsdag den 1. maj kl. 8.00 til den 15. maj til Gert Louw på mail: louwlimkilde@gmail.com

Husk at angive navn, mail, telefon, medlemsstatus (ja/nej).

Den 24.-26. maj får man besked, om man har fået en plads.
Endelig tilmelding ved betaling senest den 31. maj på
Reg. 0400
Konto: 1090001775

Aktiviteter for pensionister i Lærerkredsen Fåborg-Midtfyn, Kerteminde og Nyborg, som også medlemmer af Odense Lærerforenings fraktion 4 kan deltage i.

Vær med i fællesskabet LÆRER-SENIOR. Du kan læse mere her:

Er du ny i fraktion 4?

Øvrig info