Politik Vi mener

Lærerprofessionen

Kvaliteten af undervisningen afgør skolens succes

Skolens kerneydelse er undervisning.

Og skolens succes afhænger af kvaliteten af undervisningen - mens strukturelle forhold betyder mindre, fastslår mange års international skoleforskning, som er sammenfattet og præsenteret af Frans Ørsted Andersen, lektor ved DPU.

De mest betydningsfulde personer for eleverne er lærerne. Lærerne er altså nøglepersoner, konkluderer professor Mads Hermansen fra SDU på baggerund af undersøgelsen "Dansk Skolekultur".

Og Niels Christian Sauer, medlem af Hovedstyrelsen i Danmarks Lærerforening, beskæftiger sig med de krav, der stilles til en lærer:
"Det er langt fra nok, at man som lærer kan sit fag. Du skal også..." - og så følger en engageret fortsættelse af, hvordan skolens magi kan gribe en klasse, der har en god lærer.

Alle tre indlæg kan du læse i fuld udstrækning på link til højre.
Hvis du vil se, hvad Danmarks Lærerforening skriver om lærerprofessionens betydning, kan du klikke dig over på dette eksterne link

Det skriver de om lærerprofessionen...