Politik Vi mener

Stop børnebesparelserne

Et fælles initiativ mellem de faglige organisationer og fællesrepræsentanter på børn- og ungeområdet kræver, at byrådet stopper de planlagte børnebesparelser

Stop Boernebesparelserne Plakat

Børn- og ungeudvalget offentliggjorde den 8. dec. 2015 det omprioriteringskatalog, der beskriver de foreløbige planer for, hvordan der kan flyttes penge rundt inden for børn- og ungeområdet.

Omprioteringskataloget blev sendt i høring med svarfrit den 14. jan. 2016.

Det er planlagt, at Børn- og Ungeudvalget træffer beslutning på deres møde den 26. jan. 2016.

Demonstration på Flakhaven mandag den 18. jan. kl. 17

'STOP BØRNEBESPARELSERNE' er det fælles budskab. I stedet for at flytte pengene rundt mellem forskellige grupper af børn, bør hele byrådet forholde sig til den sårbare økonomi på børn- og ungeområdet og finde pengene andre steder - f.eks ved en midlertidig skattestigning indtil vækstinvesteringen forhåbentlig giver afkast.

Arrangementet er lavet i et samarbejde mellem faglige organisationer på børn- og ungeområdet og forældreorganisationen. Der vil være talere fra forskellige faglige organisationer, og rådmanden på området Susanne Crawley Larsen giver også sin replik.

Viral badgekampagne på Facebook

Stop Boernebesparelserne Web

Alle kan støtte op om initiativet ved at påsætte badget 'STOP BØRNEBESPARELSERNE' på deres profilbillede.

Sådan får du dit eget badge:

• Følg dette unikke link: http://www.picbadges.com/t/GRaclTDY
  • Log på med dit Facebook-login. Tryk på feltet ’SIGN UP USING FACEBOOK’
  • Vores badge skulle så dukke op
  • Tryk på knappen ’WEAR’
  • Ret på dit profilbillede, så badgen sidder, hvor du ønsker
  • Tryk på knappen ’NEXT’
  • Tilføj evt. det du gerne vil sige, når du deler badgen på Facebook. F.eks.: ”Til et samlet byråd: STOP de aktuelle børnebesparelser. Find pengene i kommunekassen eller sæt skatten op på niveau med det øvrige Fyn. Børnene skal ikke betale prisen!”
  • Tryk på knappen ’Share on Facebook’
  • Du sendes videre til din Facebookside, hvor du skal bekræfte, at du sætter en badge på dit billede

Fælles læserbrev i Fyens Stiftstidende fra Rikke Hundsdal, formand for BUPL og Anne-Mette Kæseler Jensen, formand for Odense Lærerforening den 17. dec 2015: Stop børnebesparelserne

Åbent brev til Byrådet fra lærernes tillidsvalgte den 11. dec. 2015: Lad ikke børnene sejle deres egen sø!