Svar fra byrådspolitikerne på fælles brev sendt den 1. maj 2023

Img 2802 414 280
Odense Lærerforening sendte sammen formand Gordon Ørskov Madsen og øvrige fem store byer et fælles brev til byrådspolitikerne. Her udtrykte de stor bekymring for børn og læreres trivsel i lyset af inklusionsopgaven

Den 23. maj besvarede byrådspolitikerne brevet, hvor de bl.a. skriver følgende:

“Som børne- og ungepolitikere deler vi jeres bekymring for og kærlighed til vores fælles folkeskole. Og vi deler jeres analyse af behovet for investeringer.”

“I udtrykker et ønske om at skolerne bliver tildelt de nødvendige ressourcer i de igangværende økonomiforhandlinger. Det ønske deler vi klart og tydeligt. Så vi kan sikre færre elever i klasserne, bedre kompetenceudvikling af lærere og pædagoger, og et tættere samarbejde med PPR, så forebyggelsesarbejdet understøttes og styrkes - til gavn for elevernes trivsel samt faglige og personlige udvikling.”

Læs brevet fra byrådspolitikerne i sin fulde længde her:
Brev til lærerforeningerne i 6-byerne