Pensionister i Odense Lærerforening - Fraktion 4

Senior
Vi hygger os i et godt socialt samvær. Vil du være med, skal du være medlem. Vi har i gruppen af pensionerede lærere et godt samarbejde med Odense Lærerforening. Der arrangeres blandt andet månedsmøder, udflugter og busrejser af kortere varighed.

Læs mere her om pensionisters medlemsfordele.

AKTIVITETSKALENDER

Tilmelding til tirsdagsmøderne skal skal senest fredagen før på
pensionister082@dlf.org

8. - 12. august 2022
Fanøophold

30. august 2022
Bent Fabricius-Bjerre

Flemming Både - professionel musiker, troubadour, foredragsholder m. m spiller og fortæller, og vi skal synge nogle af de kendte sange.

Bent Fabricius-Bjerre er far til masser af filmtemaer, kendingsmelodier og 100-vis af sange. Han var også en succesfuld forretningsmand og dygtig musiker med en lang karriere på over 80 år. Han var seriøst arbejdende og flittig. Med en evig nysgerrighed agerede han usnobbet og let i mange genrer. Han færdedes lige jordnært blandt helt unge kollegaer og kongehuset.

27. september 2022
Simple Living – kamp og kunst fra en campingvogn

Nadia Plesner – kunstner, forfatter og iværksætter af en række større nødhjælpsprojekter. Hun er også kendt for sit fokus på global uretfærdighed. Hun er kvinden, som taskefirmaet Louis Vuitton lagde sag an mod pga. maleriet Darfunica. På maleriet bærer en afrikansk dreng en Louis Vuitton taske.

Hun fortæller med humor og indlevelse om sine egne op- og nedture – herunder kampen mod den store modegigant.

25. oktober 2022
De uartige piger på Sprogø

Flemming Rishøj – tidligere sognepræst i Gjesing Kirke i Esbjerg fortæller om kvinder under Åndsvageforsorgen, som det dengang hed. Kvinderne blev anset for at være seksuelt og moralsk fordærvet og dermed til fare for samfundet.

29. november 2022
Juletur til Sorø Akademi og Bjørn Wiinblad, Det Blå Hus
(Meget mere herom senere)

6. december 2022
Julemøde
(Meget mere herom senere)

De bedste hilsner
Bestyrelsen i Fraktion 4

Aktiviteter for pensionister i Lærerkredsen Fåborg-Midtfyn, Kerteminde og Nyborg, som også medlemmer af Odense Lærerforenings fraktion 4 kan deltage i.

Pensionistudvalgets medlemmer kan kontaktes på pensionister082@dlf.org

Pensionistudvalgets formand er Lene Mygenfordt.

Du kan læse Bestemmelser for pensionistudvalget i Odense Lærerforening her.

Vær med i fællesskabet LÆRER-SENIOR. Du kan se, hvad det drejer sig om her.

Udflugter og rejser

8. - 12. august 2022: