LærerBladet nr. 1, marts 2022 er netop udkommet

Laebla1 Marts2022 Forside Til Screen
LÆS det her:

LærerBladet nr. 1, marts 2022

SE alle kandidater til formands-, næstformands- og styrelsesvalg i Odense Lærerforening den 18. marts og læs deres valgoplæg.

LÆS om Odense Lærerforenings løntjek. Fejl hos 36 medlemmer på 7 arbejdspladser indbragte 400.000 kr.

LÆS om coronaen, der væltede skolen. Lærerne kunne godt have ønsket sig mindre skiftende retningslinjer og mere beskyttelse. Tillidsrepræsentant Anette Essler Helmer har været skuffet over kommunen. For skoleleder Simon Hempel-Jørgensen har de seneste to år været overordentligt anstrengende. Læs også Kristina Rasmussens klumme: ”Rend mig i restriktionerne!”

LÆS om frihedsreformen, som statsministeren lovede i sin nytårstale. Men frisættelse betyder ikke frit valg på alle hylder, mener OLF’s Dennis Vikkelsø. – Folkeskolen er formålsstyret, og alle skal være med til at understøtte lærerne i at forløse formålet: skolelederen, forvaltningen og ministeriet.

LÆS om lærer Johan Stengaard, der efter lockouten og skolereformen i 2013-14 blev ramt på psyken, humøret og livsglæden. I dag er han selvstændig møbelpolstrer.

LÆS ”Hun skaber gejst”. Overskriften er møntet på den nye OLF-formand Charlotte Holm, som kolleger og samarbejdspartnere er enige om både er erfaren og dedikeret, en fighter og en humørspreder.

LÆS om generalforsamlingen fredag den 18. marts og styrelsens forslag til ny stor forandring.

LÆS det store interview med en styrket rådkvinde i B&U-forvaltningen og i B&U-udvalget. Susanne Crawley (RV) tog fusen på iagttagere og spåmænd og nappede fire år mere. Nu vil hun have udformet en udviklingsplan, nedsat et ”advisory board” og afsat 130 mio. kr. mere om året som varige midler til folkeskolen.

LÆS om tilbuddet til Susanne Crawley (RV) om at blive borgmester.

LÆS om Odense Kommunes kommunale redegørelse, der giver skolelederne en ide om, hvordan kommunen ønsker at prioritere lærernes arbejdstid.

LÆS om klasseloftet, der skal sænkes.

LÆS om den forkortede skoledag i Odenses skoler.

LÆS også om et politikerudtryk, der skal dø.